top of page
  • Reboot

Het ijsje van IKEA...


In de rij bij Ikea

In de markt van vandaag is een loyale klant nog steeds je beste klant. Loyaliteit van klanten komt natuurlijkl wanneer je hem (onbewust) blij maakt!

Uiteindelijk willen we toch allemaal hetzelfde? Een product of dienst 'die het doet' (dus zonder defect) op een moment dat je er behoefte aan hebt!

Wanneer je als ondernemer je klant dit kunt geven, is dat mooi. Maar wat onderscheid je dan van de volgende die hem precies het zelfde kan aanbieden?! Niets dus.

Klanten blij maken, dat is de onderliggende kracht die klanten loyaal maakt. Wanneer jij de klant kunt geven wat hij nodig heeft, op een moment dat hij het wil - en je kunt het doen op een manier waar hij onbewust blij van wordt, ben je goed op weg naar een loyale klant.

Ikea weet dat. Als jij in de veel te lange rij staat van de kassa, verheug je je al op dat ijsje of die hotdog voor €0,50. Disney weet het ook. Na een lange dag van impressies is de weg terug naar de auto niet muisstil, maar nog vol met muziek en visuele prikkels.

Hoe maak jij je klanten loyaal? Wat geef jij je klant om dat kleine beetje extra te doen wat hem blij maakt?


40 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page