top of page
  • Reboot

Loyale klanten door goed doen!


Eind 2017 schreef het FD over een langdurig onderzoek van Rijksuniversiteit Groningen en data-analysebedrijf MIcompany.

FD 13 november 2017

Zij onderzochten sociale programma's van 100 Nederlandse merken. Wat blijkt, deze bedrijven hebben 7% meer loyale klanten dan bedrijven die geen sociaal programma hebben. Interessant. Want loyale klanten betekend dat je voor deze klanten geen nieuwe moeite hoeft te doen om deze voor je te winnen!

Wat ook interessant is in dit onderzoek: Sociale programma's (Triple win!) werken vooral goed voor minder bekende en innovatieve bedrijven. Zij scoren zelfs een hogere loyaliteit van 12%!

Een sociaal aspect aan jouw bedrijf geeft niet alleen meer loyale klanten - het boost veel meer aspecten! Meer betrokken werknemers, invulling aan MVO (wat ook weer potentiele zakenpartners kan opleveren) en meer voldoening voor jou als ondernemer! Maar het meest belangrijk; een doelgroep die profiteert van jouw succes. Lees het hele artikel hier


25 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page